CURRÍCULUM

"Cada país, cada comunitat amb competències educatives, pren una sèrie de decisions que estan basades en determinades concepcions sobre l'ensenyament, l'aprenentatge, sobre el paper dels professionals de l'ensenyament, i en el qual hi ha components ideològics en relació amb el que és més o menys important que s'aprengui."
 Eulàlia Bassedas i altres. 

(Si voleu llegir el Currículum, de la segona etapa d'educació infantil,cliqueu damunt la imatge)
Currículum del segon cicle de l'educació infantil
En l'etapa d'educació infantil els nens i nenes han de trobar situacions que els permeti desenvolupar les capacitats; cognitives, de llenguatge, de relació entre les persones, d'equilibri personal i motrius... i com a les altres etapes, aquest desenvolupament es troba vinculat a l'aprenentatge d'uns sabers culturals determinats que els permetran començar a conèixer el món que els envolta. El fet que l'etapa d'educació infantil no sigui obligatòria fa que el currículum que s'ha adoptat tampoc ho pugui ser. Això vol dir que tots els aspectes que es proposen són orientatius i no prescriptius. Així i tot, es considera molt útil l'existència d'un currículum orientador perquè serveix com a referent per no oblidar cap aspecte important al llarg de l'etapa i per utilitzar-lo com a element de contrast en relació amb la pròpia pràctica.