ESCRIPTURA

Durant el segon cicle d'educació infantil els nens i nenes fan un progrés molt significatiu en el procés d'adquisició del codi escrit. Per ajudar-los en aquest procés cal tenir present:
  1. Que es donen dos aprenentatges diferents, encara que relacionats, que es desenvoluparan paral·lelament i que cal distinguir:
    • La comprensió del sistema de representació del llenguatge (sistena alfabètic o ideogràfic).
    • L'aprenentatge de certes convencions fixes, que formen part de normes arbitràries culturals (orientació i compaginació habitual de l'escriptura, formes gràfiques de les lletres i la seva denominació, signes de puntuació, etc.)
  2. El moment evolutiu dins el procés d'adquisició de l'escriptura ja que permetrà dissenyar la interacció d'ensenyament-aprenentatge i els factors implicats corresponents.
En la següent publicació trobareu exemples gràfics i informació més detallada de l'aventura d'aprendre a escriure. Us convido a implicar-vos-hi.

PROCÉS D'APROPIACIÓ DE L'ESCRIPTURA
Cliqueu damunt la imatge.
Visualitzareu les icones que us permetran passar  les pàgines.
Disposareu també d'una icona que us permetrà ampliar-les.